Dag 6 - Det här språket vill jag tala flytande.

Jag har aldrig riktigt varit bra på språk, förutom engelska, och gramatik är bland det tråkigaste som finns. I grundskolan så gick jag på spanska och fick ett hyfsat betyg (trots att jag kanske inte riktigt förtjänade det) men när jag kom till gymnasiet och fortsatte att läsa spanska så märkte jag hur världelös jag var. Så jag och min kära vän bestämmde oss för att byta språk till tvåan och nu läser jag italienska två gånger i veckan. Italienska är ett språk som jag skulle vilja fortsätta läsa och lära mig mera. Sen skulle det även vara kul att åka till Italien med Andrea och se hur långt vi kommer med våran italienska. Vi skulle troligtvis inte komma så långt, haha! :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0