Sälen

För tidigt imorse bar det iväg mot Sälen med skolan. Åkte hemifrån vid 6 och åkte ifrån Täby runt halv åtta, en halvtimme senare låg Adam och sov, det var ett roligt sällskap.. Efter 7 och en halvtimme i en buss (inräknat en matpaus och en ICApaus) så var vi äntligen framme och lägenheterna är sååååå fina. Vi bor i en lägenhet med 6 bäddar så jag och Adam (klasskompis) bor ihop med 4 andra tjejer som vi inte känner. Det är lite halvt spännande då man inte riktigt vet hur sammarbetet kommer att fungera.. Men det löser sig säkert. 
 
När vi hade instalerat oss och ätit middag så var det dags för första aktiviteten: Fjällvandring. Sammanlagt gick vi 8 km med en paus som var tänkt till att bada och koka blåbärssoppa. Det blev inget bad utan vi gick hem och kollade på Idol medan vi satte igång bastun och där spenderade vi kvällen. Nu har vi fixat lunch tills imorgon och gått och lagt oss. Morgondagens aktiviteter innebär: Uppstigning vid 5:00 för att fota soluppgången, sen vidare till Sveriges högsta vattenfall för fotografering och sen får dom som vill vandra i antingen 1, eller 3 mil. Tror att jag hoppar vandringen då jag fick 4 brutala skavsår redan från idag. Mina fötter är inte gjorda för att gå i ett par skor.. 
 
Bilder kanske ni får se under de dagar vi är här annars så visar jag när jag kommer hem! 
 
Nu: Natta kudden i en alldeles för skön säng. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0